main banner
Saaremaa Spordisõber logo




Rattaprofid kannavad Saaremaa maailma rattaeliiti

Kategooriad: Jalgrattasport
Autor: Alver Kivi
23.12.2021
08:26

Uuel hooajal Hispaania klubis Burgos-BH sõitma hakkav Mihkel Räim ja Belgia meeskonnaga liitunud Bingoal Pauwels Sauces WB Karl Patrick Lauk kannavad Saaremaa maailma jalgrattaeliidi kõrgeimale tasemele.

Jalgrattaspordi tipptasemel valitseb väga tihe konkurents, kus Eestist ja Saaremaalt profilepingu saamiseks ei piisa vaid ilusatest silmadest. Tippseltskonda murdmiseks peab olema sõidumees ja end varasematel võistlustel tubli võidusõitjana tõestanud.

„Ta on raske, aga samas näitab fakt, et võimatu see pole,“ rääkis tänavu Prantsusmaa klubis Team Pro Immo Nicolas Roux sõitnud Karl Patrick Lauk. „Samas olime profid enne ka, aga nüüd oleme kõrgemal tasemel. Neli-viis aastat on jalgrattasõit toonud meile leiva lauale, oleme sõitmise eest palka saanud ja see on olnud meie töö.“

Mihkel Räim ütles, et nad olid juba viie aastased, kui teadsid, et tahavad profiks saada. „Meil käis see loomulikku rada pidi ja töö selleks hakkas varakult pihta. Kindlasti on meist talendikamaid inimesi, kes tippu jõudnud,“ lausus ta.

Mihkel Räim tõdes, et mida väiksem riik, seda raskem on läbi lüüa. Eestlaste vastu ei ole sponsoritel huvi ja seepärast puudub rahakott, et endale sõitjakoht klubis osta. Nii peab olema kvaliteetne sõitja ning kohalikest prantslastest ja itaallastest üle olema.

„Kui eestlased on juba jala ukse vahele saanud, siis nad ka ennast tõestavad, aga prantslastel ja itaallastel on palju lihtsam ja nad võivad rohkem vigu teha,“ märkis Poola meeskonna HRE Mazowsze Serce Polski palgal sõitnud Mihkel Räim, lisades, et kui oled tegija, siis on ka palganumbrid korralikumad.

Karl Patrick Lauk ütles, et kui eestlasi palgatakse, siis klubisse minnes võetakse kaasa soe käepigistus, kuid palka tahetakse ka saada. Klubi jaoks on see investeering, kus garantiid ei ole.

„Peame end tõestama ja peame olema kohanemisvõimelised,“ tunnistas rattur. „Rahvused ja iseloomud on erinevad, keeled on erinevad ning pead olema võimeline kohanema. Kokkuvõttes oodatakse sinult vaid tulemusi.“

Karl Patrick Lauk jätkab Belgias

Järgmisel hooajal sõidab Karl Patrick Lauk juba Belgia profitiimis Bingoal Pauwels Sauces WB. „Tegelikult oli juba eelmine aasta mul päris hea, aga paraku jäid paljud UCI võidusõidud siis ära, minul oli aga võite hädasti vaja,“ märkis rattur.

„Tiimiga küll juba rääkisin ja suhtlesin, aga nad ei leidnud vajalikku lisarahastust, et võtta mõni võidusõitja juurde. Uurisin ka muid variante, aga covidiga seoses oli päris keeruline ja kui hakkasin kaaluma tulevikuvõimalusi oli tiim jätkuvalt minu vaateväljas.“

Tänavu tekkis Karl Patrick Laugul klubi valikul kaks varianti. „Ma ei hakanud heietama, et äkki saab kusagile mujale ja otsustasin diili ära teha. Klubi sõidab korraliku rattaga, organisatsioon on tasemel, võistluskalender on korralik ja millestki puudus seal kindlasti ei tule,“ oli ta enesekindel.

Esimest korda sai Karl Patrick Lauk profileiba maitsta 2019. aastal Equipe Continentale Groupama-FDJ meeskonnas. Ratturi sõnul segas siis läbilööki mitu erinevat asjaolu, kuid toonasega võrreldes on ta täna kogenum. „Mingeid asju oskan paremini ja targemini teha, tean nüüd, kus on õige koht suu kinni hoida või lahti teha. Eks see tulebki vanuse ja kogemusega,“ sõnas ta.

Mihkel Räim sai lepingu Hispaanias

Mihkel Räim tegi head sõitu Israeli klubis Cycling Academy, aga paraku 2020. aasta lõpus talle enam lepingut ei pakutud. Ratturi sõnul oli seis pisut keeruline ja oli hetki, kus tulid ka loobumismõtted. „Aga ma uskusin, et minu kuldsed ajad on ees ja see innustas mind jätkama,“ lausus ta.

Päästerõnga pakkus Räimele Poola klubi HRE Mazowsze Serce Polski, kelle ridades vormistas saarlane tänavu 5 võitu. „Müts maha, et nad mind võtsid olles tiimis ainus välismaalane,“ märkis Mihkel Räim.

„Mul oli mingeid muid variante ka, aga need olid veel väiksemad meeskonnad ja kus polnud mitte mingit tiimipoolset toetust. Oleks sõitnud oma rahakoti peal ja ilmselt ka varustus ei oleks olnud nii hea, kui see oli poolakatel ning ka võistluskalender oleks olnud palju kehvem. Seepärast arvan, et olukorras, kus ma olin tõmbasin taas jackpoti.“

Väike võimalus hakata sõitma Burgos-BH meeskonnas oli Mihkel Räimel juba mullu. „Eelmisel aastal korra rääkisime, aga siis nad ütlesid, et on huvitatud kuid eelarve ei võimalda palgata,“ sõnas Räim, kes tahaks uuel hooajal võita mõne suurema sõidu kui sel aastal ja ta loodab, et klubi saab kutse ka Vueltale, kus tahaks üritada midagi teha.

Omavahel tuline konkurents

2021. aasta Eesti meistrivõistluste grupisõidus pidasid Mihkel Räim ja Karl Patrick Lauk maha tulise duelli, kus esimene sai kulla ja teine pronksi. Mihkel Räim ütles, et Patu (Lauk) on mees kellega võib teistel eest ära sõita ja luurele minna. Räime esimene plaan oli jooksikute hulka saada ning ta lootis, et ka Lauk on nende hulgas ja kui vaja saab siis mandrimehi välja süüa.

„Aga me olime konkurendid,“ lausus Mihkel Räim. „Meil oli küll kaks saateautot, aga kuna oli kuum ilm siis leppisime kokku, et kui üks läheb autost juua või jääkotte tooma, siis ei ole vahet, kas sa võtad üks või kaks tükki. Mõnikord me ikkagi üksteisele tõime. Abistasime, aga see ei olnud nii, et kui Patul tekkis vahe sisse, et siis ootan teda järgi, või ta ootab mind järgi. Teadsin, et mina tahan meistrisärki saada ning teadsin, et tema tahab särki saada ja kokkuvõttes oli nii, et tugevam pidi võitma.“

Karl Patrick Lauk ütles, et kui rääkida pudelite ja jääkottide toomisest, siis pigem oli see rohkem Miku (Räim), kes nii tegutses. „Miku ilmselgelt valmistus selleks sõiduks paremini,“ lausus ta.

„Tavaliselt ma saan sellise kuumaga täitsa hästi hakkama, aga minul oli kohe stardis naljakalt loid tunne, kuid õiget minekut ei tohtinud maha magada. Mul hakkasid krambid tulema ja oli selge, et asjad on halvasti. Tavaliselt ma armu ei anna ja vahetust vahele ei jäta, üritasin, mis üritasin, aga vajalikku käiku ei olnud ja eelviimasel munakal oli jälle esikummiga probleeme. Viimasel ringil kui vajutati oli seis hapu ja mingeid võimalusi enam polnud, üritasin lihtsalt finišisse saada.“

Samas Eesti tuur ja Balti keti velotuur tuli Laugul jälle paremini välja ja nii tekib küsimus – kumb on kõvem mees. Mõlema ratturi hinnangul sõltub see päevast. „Ükspäev vaatad, et Miku läheb tõusu paremini, aga samas kui üks-ühele sprinti teeme, siis saab Miku minu käest pähe. Samas ei ole sprint kunagi puhas toores jõud, ta oskab väga hästi positsiooni valida. Aga kui me paneme täna tulemused paberile ja vaatame kelle CV on kõvem, siis ma olen seal kõrval alles laste pükstes,“ rääkis Lauk.

Mihkel Räim ütles, et kui mõlemad on supervormis, siis on väga raske aru saada, kes tugevam on ning loevad paljud detailid ja samamoodi tiimipanus. „CV on tugevam puhtalt sellepärast, et ma olen lihtsalt kauem suuremas tiimis olnud ja mul on neid võimalusi olnud,“ leidis ta.

FacebookJaga


Portaal on valminud Kohaliku omaalgatuseprogrammi toel
Toetajad:
Kuressaare

Tule meie meeskonda!

Ootame oma meeskonda inimest, kes armastab sporti. Pakume võimalust teha samm spordiajakirjandusse ja hakata portaalis saaremaasport.ee vahendama maakonna sportlaste tegemisi. Väike samm võib viia suureni. Kui oled huvitatud võta ühendust telefonil 56 47 39 60.

Ootame oma meeskonda inimest, kes soovib ja oskab tegeleda reklaamimüügiga. Kui oled huvitatud, siis portaal saaremaasport.ee on just sinu jaoks. Võta ühendust telefonil 56 47 39 60.