main banner
Saaremaa Spordisõber logo




Aluksne Rallil. Kaido Kaubi

Aluksne Rallil. Kaido Kaubi

Kauri Pannas teeb Korsikal MM debüüdi

Kategooriad: Autosport
Autor: Alver Kivi
21.03.2019
16:43

Järgmisel nädalal Korsikal peetava autoralli MM-sarja stardinimekirjas on koguni kolm saarlast ja Ken Torni kõrval teeb sellisel tasemel oma debüüdi Kauri Pannas.

Kui WRC-sarja üldliidrina läheb esimesena rajale Ott Tänak koos Martin Järveojaga Toyota Yaris WRC-l, siis Juunior-WRC klassis istub  Ford Fiesta R2T-s Ken Torni kõrval maailmameistrivõistlustel esimest korda Kauri Pannas.

“Väikese poisina unistasin ralliraja ääres, et mul avaneks võimalus vähemalt üks sekund ralliautos istuda,” rääkis tänavu Ken Torniga koostööd alustanud 30-aastane Kauri Pannas. “Unistasin osalemisest Saaremaa rallil, mis õnnestus tänu Kermo Lausile ja headele toetajatele. Mida aeg edasi, seda suuremaks unistused muutusid. Isu suurenes ja unistasin Saaremaa ralli lõpetada enda klassi poodiumil, mille Kermoga saavutasime.”

Järgmisena soovis Kauri Pannas ennast proovile panna kiiremas masinaklassis. Mõttest möödus umbes kaks kuud, kui Rasmus ja Ivo Uustulnud soovisid temaga kohtuda ning pakkusid seda võimalust. Nii sõideti koos 1,5 hooaega. “See periood oli minule väga õpetlik,” tõdes Kauri Pannas.

WRC etapil osalemist aga ei osanud ega julgenud kaardilugeja oma unistustesse panna. “Täna olen tänu Kenile ja kõigile headele toetajatele jõudunud WRC etapi stardinimekirja. See on nagu uni, mis pole mulle veel päris kohale jõudnud,” tunnistas ta.

Rootsi MM-rallil luges Ken Tornile kaarti Kuldar Sikk, aga kuna ta Korsikal töötab Ott Tänaku ja Martin Järveoja gravel crew ehk esiauto ekipaažis, siis sai võimaluse Kauri Pannas. “Loodan, et koduse tunde tekitab see, et Korsika on samuti saar,” märkis ta.

“Närv ja ärevus käib spordi juurde, eriti autospordi. Pinget ja närvi alandab see mõte, et etapil osaleb ka teisi eestlasi, kelle poole saab küsimustega ja muredega pöörduda. Lisaks on mul telefoniraamatus Kuldar Siku ja paljude teiste rallimeeste numbrid.”

Kauri Pannase hinnangul on tegemist äärmiselt raske etapiga. Korsika etappi hüütakse rallimaailmas 10 000 kurvi ralliks ning see lause annab tema sõnul päris täpse ülevaate. “Kuna mul suurt asfaldi kogemust pole, siis see etapp saab olema väga õpetlik,” leidis ta.

Ettevalmistus on kaardilugejal olnud tõsine ja see on tema üks olulisemaid ülesandeid. Enne rallit tuleb võitlusjuhend läbitöötada, hotellid broneerida, kiiruskatsete videod läbi vaadata, rallinädala ajakava planeerida, kütuste koguste arvutamine, terve logistika paika panna jne jne.

“Olen sellel seisukohal, et võistlus on sportlase pidupäev ja eesmärgiks peab olema poodiumi kõrgeim aste,” rääkis Kauri Pannas eesmärkidest. “Samas tuleb kindlasti jääda realistiks. Eesti rallimeestel napib asfaldi kogemust, kindlasti ei saa loota, et meil saab Hispaania, Itaalia ja teiste maade ekipaažide vastu lihtne olema. Minu eesmärgiks Korsika rallil on ralliautoga finišijoone ületamine. Samuti võiks kokkuvõtlik koht olla meie masinaklassi esimeses pooles. Minu suur kummardus toetajatele, lähedastele, sõpradele ja fännidele.”

Korsika asfaldiralli sõidetakse 29.-31. märtsini.

FacebookJaga


Portaal on valminud Kohaliku omaalgatuseprogrammi toel
Toetajad:
Kuressaare

Tule meie meeskonda!

Ootame oma meeskonda inimest, kes armastab sporti. Pakume võimalust teha samm spordiajakirjandusse ja hakata portaalis saaremaasport.ee vahendama maakonna sportlaste tegemisi. Väike samm võib viia suureni. Kui oled huvitatud võta ühendust telefonil 56 47 39 60.

Ootame oma meeskonda inimest, kes soovib ja oskab tegeleda reklaamimüügiga. Kui oled huvitatud, siis portaal saaremaasport.ee on just sinu jaoks. Võta ühendust telefonil 56 47 39 60.