Prantsusmaa amatöörklubis Pro Immo sõitnud jalgrattur Karl Patrick Lauk Astana profiklubis küll lepingut ei saanud, kuid sellele vaatamata tahab noormees teha oma karjääris sammu edasi.
“Mingid lootused olid,” tunnistas 20-aastane Karl Patrick Lauk. “Teadsin, et vanus võib rolli mängima hakata ja kuna sõidud olid mägised, siis oli teada, et ega ma nendel võistlustel tulemust teha ei saa.”
Noorel saarlasel tuli kaks sõitu Itaalias katkestada, ühe sõitis lõpuni ja oli pikalt jooksikute grupis. Norra tuuril jäi ta tugevamatest päris kaugele. “Need olid mägised sõidud, aga Norra tuur oli äge ja sellises seltskonnas sõitmine kindlasti hariv,” tõdes ta.
“Hea kogemus ikkagi. Kas ma midagi nendest sõitudest nüüd õppisin, aga sain aru, et tuleb saada vanemaks ja tugevamaks. Sellele tasemele on kindlasti võimalik jõuda.”
Saaremaa jalgrattaklubi Viiking eestvedaja Riho Räim märkis, et Pro Touri klubi Astana oligi võib-olla esialgu liiga suur tahtmine. “Ega ta ju seal esimest numbrit ei oleks täitnud ja sõite poleks saanud ise valida. Muus rollis olek poleks võib-olla noorele mehele kõige paremini sobinud,” leidis ta.
Karl Patrick Lauk ei ole aga püssi põõsasse visanud ja üritab profilepingut teenida, kuid mitte kõige kõrgemal tasemel. “Eks tuleb üritada ennast igale poole pressida, ega siin ei ole niimoodi, et tullakse ja käed laiale kutsutakse,” rääkis noor rattur. “Peab arvestama, et oled Eestist ja päritolu määrab palju. Keeruline ta on, aga eks ma ikka sisemuses loodan midagi kindlamat saada.”
Riho Räim lisas, et kui meest valitakse klubisse füüsiliste võimete järgi, siis peaks Karl Patrick Lauk kindlasti profilepingu saama, aga muidu on eelis prantslastel, itaallastel ja teistel suurematel riikidel.