WRC sari on tänavu tähistamas auväärset 50. juubelit ja Rally Estonial on au kuuluda autoralli maailmameistrivõistluste kalendrisse kolmandat aastat järjest.
Kaheaastase pausi järel on Rally Estonia suurejooneline stardi- ja finišipoodium tagasi Tartu Raekoja platsil, kus ühtlasi leiab 14. juulil aset ka ka avatseremoonia ja erakordse lavashow’ga 5MIINUST avakontsert. Kolmandat aastat järjest võõrustab hooldusalana maailma parimaid rallimeeskondi, WRC promootorit ja Rally Estonia korraldusmeeskonda Eesti Rahva Muuseum.
Kokku ootab nelja võistluspäeva jooksul sõitjaid ees 24 kiiruskatset ja 313,84 katsekilomeetrit. WRC Rally Estonia avakatsena sõidetakse neljapäeva õhtul 1,66 km pikkune SS1 Visit Estonia/Tartu 1 kiiruskatse. R
eedel alustatakse päeva Jõgevamaal ja liigutakse edasi Lõuna-Eesti poole. Ees ootavad tehnilised ja kiired SS2/6 Peipsiääre, SS3/7 Mustvee, SS4/8 Raanitsa ja SS5/9 Vastsemõisa kiiruskatsed. Laupäeval leiavad aset legendaarsed Rally Estonia kiiruskatsed, kust ei puudu saab olema klassikaline Rally Estonia võistluspäev, kust ei puudu kurikuulus Alaküla trampliin, Truuta pealtvaatamisala ja Kulbilohu rallikrossirada. Tänavuse Eesti MM-ralli lõpetab SS24 Wolf Power Stage Kambja 2 kiiruskatse, mis on ühtlasi ka võistluse punktikatse.
Punktikatse finiš asub Leigol, kus suurima järve saarele püstitatakse unikaalne Power Stage poodium ning pealtvaatajatel on võimalus näha poodiumitseremooniat. Lisaks autoralli MM-etapil osalejatele võistlevad tänavusel Rally Estonial ka Eesti autoralli meistrivõistluste sõitjad, kes läbivad EMV etapi raames seitse kiiruskatset.
Pealtvaatajatel on WRC Rally Estonia raames esmakordne võimalus näha Eesti teedel sõitmas uue generatsiooni Rally1 hübriidautosid, millest ühes (Hyundai i20 N Rally1) istumas 2019.aasta autoralli maailmameistrid ja Rally Estonia kolmekordsed võitjad Ott Tänak / Martin Järveoja.
Ott Tänak (Hyundai Shell Mobis WRT): „Korra peame enne Rally Estoniat veel Keenias ära käima, mis saab olema omamoodi väljakutse. Eesti, Soome ja arvatavasti ka Uus-Meremaa – need on kindlasti väga spetsiifilised rallid. Alustame Eestist, kus on kiired ja siledad teed ning veidi mägisem, üles-alla. Alati on need väga keerulised rallid olnud ja võib-olla sarnased Rootsile, kus samamoodi küll lume peal, kuid ikkagi kiired. See tahab autoga täiesti uut lähenemist saada. Eks näis, üritame palju ära teha, kuid hetkel on testid FIA poolt suhteliselt piiratud ja ega meil väga palju võimalusi proovida pole. Põhimõtteliselt tuleb algusest peale kohe täkke panna ja loota, et me tegime paremini kui teised.“
Robert Virves (FIA JWRC): „Kuna Rally Estonia näol on tegemist kiire ja koduse ralliga, siis kindlasti ei saa JWRC klassis eesmärk olla kehvem kui poodiumi kõige kõrgem aste. Üritame selle nimel kõvasti vaeva näha.“