main banner
Saaremaa Spordisõber logo




Mailmameistritena poodiumil. Merle Kivi

Mailmameistritena poodiumil. Merle Kivi

Ott Tänak maailmameistriks: tõusude ja mõõnadega

Kategooriad: Autosport
Autor: Alver Kivi
27.10.2019
17:32

Ott Tänaku teekond autoralli maailmameistritiitlini on kulgenud kui Ameerika mägedes, kuid visadus, töökus ja soov jõuda eesmärgile on viinud rallipiloodi sihile.

Ott Tänaku rallimehe karjäär algas isa Ivar Tänaku kõrval Kärla garaažis autode kallal nokitsedes. Juba päris noorena näitas ta head kiirust ja ainest suurmeistriks saada. Teekond on olnud pikk, kuid läbi raskuste tähtede poole.

2001……..

…….Ott Tänak teeb oma esimese võistluse Saaremaa rahvarallil, mille lõpetab üldarvestuse kuuenda ja oma klassi teise kohaga. Esimese stardi sportautoga teeb Ott Tänak Kogula rallikrossil, kui istub isa Ivari auto roolis.

2002-2003…….

……Ott Tänak osaleb Eesti meistrivõistlustel noorteralli sarjas ja 2003. aastal võidab ta ka Eesti meistritiitli.

2004.-2005……

……Ott Tänak hakkab osalema juba päris rallidel. Mõlemal aastal võidab noormees hõbemedali klassis E2000.

2005……

………Ott Tänak liitub Syruse rallitiimiga, mis on Vene rallimeeste ja toetajate poolt Kanepis resideeruv klubi. Ott on ainus klubi värvides sõitev eestlane ja sõiduvahendiks on tal esiveoline Volkswagen Golf 2 ja Renault Clio.

“Ott äratas meis tähelepanu juba poolteist aastat tagasi, kui ta 17-aastasena vanal Golfil edestas Eestis palju vanemaid ja kogenenumaid sõitjaid. Oli silmaga näha, et edaspidiseks arenguks vajas tagasihoidlik võidusõitja normaalset tehnikat, rehve ja kõike, mida võib nimetada elementaarseks baasiks,” räägib Levjatov motorsport.ee vahendusel.

. “Jälgides teda pool aastat ja samal ajal abistades kütuse, rehvide, teenindusega, võttis klubi juhtkond vastu kaugeltki mitte lihtsa otsuse – lülitada Ott Tänak täieõiguslikuna meeskonda. Otsus ei olnud lihtne seetõttu, et klubi eelarve suurenes tugevalt valmistamaks nullist ette professionaalset ekipaaži.”

2006………

……..Ott Tänaku koostöö Syrusega lõpeb aprillis. Tiimi juht Denis Levjatov põhjendab seda noore rallisõitjaga tekkinud probleemidega. Muu hulgas ütleb ta, et neid tegi valvsaks Tänaku sõidumaneer: väga palju tööd rooliga, rapsiv ümberkäimine käigukangiga ja ebakorrektne siduripedaali kasutamine.

Klubi direktori sõnul hakkas Tänak end täheks pidama ja ei teinud meeskonnaga koostööd.

Tänavu ostis meeskond Tänakule Renault Clio, kuid noormehel ei õnnestunud ühelgi kolmest osaletud võistlusest autot tervena finišisse tuua — kõigil etappidel purunes käigukast, mis tiimi arvates on põhjustatud valedest juhtimisvõtetest, kirjutas rally.ee.

2007…….

……..Ott Tänak jätkab võistlemist Eesti meistrivõistlustel koduse autoga ja võidab oma klassis pronksmedali, aga see ei olnud see, mida noormees ootab.

2008………

……..Ott Tänakul algab koostöö Markko Märtiniga. Ta liitub Eesti rallilegendi tiimiga ja tuleb Subaruga sõites N-rühmas Eesti meistriks. Koos Raigo Mõlderiga tuleb võit kodusel Saaremaa rallil.

2009……..

……..Ott Tänak võidab Subaruga N-rühmas taas Eesti meistrikulla. Aasta lõpus toimuvad Austrias Pirelli Star Driveri valimised, kuhu kutsutakse üle maailma viis noort sõitjat, kelle hulgast selgitatakse mees, kes saab järgmisel aastal võimaluse osaleda maailmameistrivõistlustel Pirelli meeskonnas. Selle võistluse võidab Ott Tänak.

2010……

…….Ott Tänak debüteerib WRC rallil ja saavutab Portugalis N-rühmas Subaru autoga sõites 20. koha. Kokku võidab ta kaks MM rallit, korra on teine ja viies. Paraku tuleb kahel rallil viimasel päeval esikohalt katkestada.

2011…….

……..Ott Tänak sõlmib Fordiga viie aastase lepingu ja Motosport meeskonnas võistleb ta Ford Fiesta S2000 autoga SWRC klassis seitsmel MM-rallil. Tänak teenib oma esimesed punktid Rally Mexicol, kui on kolmas. Hooaja kokkuvõttes kuulub talle Juho Hännineni järel teine koht.

Suurbritannia rallil sõidab Ott Tänak esimest korda WRC autoga ja lõpetab kuuenda kohaga. Kui teised punktikohal lõpetanud sõidavad Michelini rehvidega, siis Tänak kasutab DMACK rehve. Kodusel Saaremaa rallil tuleb võit koos Kuldar Sikuga.

2012……

……..Ott Tänak alustab võistlemist kõige kõrgemas ehk WRC sarjas ja temast saab M-Spordi meeskonna sõitja tehes Ford Fiesta RS WRC-l kaasa terve hooaja võisteldes 13 rallil. Rootsi rallil võidab saarlane oma esimesed kaks kiiruskatset.

Edasine võistlemine jätkub aga tõusude ja mõõnadega. Pärast mootoriprobleemide tõttu tulnud katkestamist Rootsis saab ta Mehhikos viienda koha. Paraku sõidab ta Portugalis teelt välja, Argentinas on 10., Kreekas tuleb pärast eksimust jätkata taas SuperRallyga, Uus-Meremaa lõpeb avariiga ja Soome kuuenda kohaga. Järgnevad veel väljasõidud Saksamaal ja Suurbritannias, kuid Prantsusmaal on saarlane jälle kuues.

Itaalias jõuab ta kolmanda kohaga esimest korda poodiumile, kuid Kataloonias rikub võistluse taas väljasõit. Hooaja kokkuvõttes saab viis rallit katkestanud Tänak WRC sarjas siiski 52 punktiga kaheksanda koha. Seejärel aga Ott Tänak rohkem võimalusi ei saa.

2013…….

…..Ott Tänaku karjäär on katkemise äärel, sest M-Sport loobub ebaõnnestumiste tõttu rallipiloodi teenetest. Ta jätkab sõitmist OT Racingus Subaruga, lõpetab Võru Talveralli Georg Grossi järel N-rühma teise kohaga. Hooaja viimasel Saaremaa rallil surub Ott Tänak täiega, kuid peab kokkuvõttes tunnistama siiski Georg Grossi 2,4 sekundilist paremust. Eesti meistrivõistlustel saab ta koos Martin Järveojaga oma klassis kulla edestades Timmu Kõrget 3 punktiga.

2014…….

……….Ott Tänak naaseb MM-sarja, kui koos Raigo Mõlderiga sõidetakse DMACK-i meeskonna Ford R5 autoga. WRC2 arvestuses võidavad saarlased Poola ralli ja saavad hooaja kokkuvõttes kuuenda koha.

Rootsis, Portugalis ja Sardiinias on tema istumise all Ford Fiesta RS WRC. Peale selle saab ta M-Spordi värvides WRC autoga sõita kolm rallit. Rootsis tuleb viies koht, Portugal lõpeb katkestamisega ja Suurbritannia toob 7. koha.

2015………

…..Ott Tänak on tagasi M-Sport Ford World Rally Teamis ja hakkab sõitma Ford Fiesta RS WRC-ga.  Esimene pool hooajast sõidab Tänak vana ralliautoga, kuid pärast Argentina etappi tuleb välja uus Ford Fiesta RS WRC. Parimaks tulemuseks jääb Poolas saadud senise karjääri parim – kolmas koht ja hooaja kokkuvõttes lõpetab Ott Tänak kümnendana.

2016……

…….Ott Tänak hakkab sõitma DMACK-i autoga ja osaletakse kõigil toimunud 13 rallil. Paraku ei ole DMACK rehvid nii head, kui konkurentide käsutuses olevad Michelinid, sest kuluvad kiiremini.

Poola rallil asutakse esimesel päeval koguni liidripositsioonile ja seal püsitakse kuni eelviimase katseni, kui puruneb rehv. Ralli lõpetatakse siiski teise kohaga, mis on Ott Tänaku ja Raigo Mõlderi senise karjääri parim tulemus.

Suurbritannia mudastes tingimustes võidetakse ralli viimasel päeval kõik kuus kiiruskatset ja saadakse taas teine koht. Hooaeg lõpetatakse 88 punkti ja kaheksanda kohaga.

2017…..

…….Ott Tänak alustab M-Spordis uue kaardilugeja Martin Järveojaga. Meeskonnakaaslaseks saab Volswagenist lahkunud neljakordne maailmameister Sebastien Ogier. Ott Tänak alustab kolmanda kohaga Monte Carlos ja Argentinas ning on teine Rootsis. Sardiinia rallil võtab Tänak oma esimese rallivõidu.

Pärast ebaedu Poola ralli viimasel päeval ja ebaõnnestunud seitsmendat kohta Soomes üllatab Ott Tänak võiduga Saksamaal, mis on M-Sporti esimene võit seal pärast seda, kui alustas 2002. aastal osalemist WRC sarjas.

Aasta lõpetab saarlane kolmandana Kataloonias, teisena Walesis ja kuuendana Austraalias. Sellega kindlustab ta endale hooaja kokkuvõttes Sebastien Ogieri ja Thierry Neuville’i järel kolmanda koha. Koos Georg Grossiga võidab Ott Tänak 50. Saaremaa ralli.

2018…….

……..Ott Tänak sõlmib kahe aastase lepingu Toyota Gazoo rallitiimiga, mida juhib neljakordne maailmameister Tommy Mäkinen ning meeskonnakaaslased on Jari-Matti Latvala and Esapekka Lappi.

Tänak ja Järveoja näitavad Toyota Yaris WRC-l kohe head kiirust, kui finišeerivad Monte Carlos teisena. Järgnevad poodium Korsikal ja võit Argentinas. Pärast ebaõnne auto tehniliste probleemide tõttu Rootsis ja Mehhikos teeb Tänak kübaratriki olles kiireim mees Soomes, Saksamaal ja Türgis, millega jõuab Ogieri ja Neuville’i kõrval tiitlikonkurentsi. Paraku Suurbritannia ja Kataloonia rikuvad tiitlivõimalused ning Austraalias on ta neljas.

Hooaja kokkuvõttes kolmanda koha saanud Ott Tänak võidab 70 kiiruskatset.

2019……

…….Ott Tänak jätkab varasemate aastate traditsioone alustades kolmanda kohaga Monte Carlos jäädes alla Thierry Neuville’ile ja Sebastien Ogierile. Seejärel tuleb esikoht Rootsis ja Ott Tänak asub esimest korda punktiarvestuses WRC sarjas maailmameistrivõistlusi juhtima. Mehikos on ta Ogieri järel teine, Korsikal kuues, Argentiinas kaheksas, Tsiilis ja Portugalis esimene, Sardiinias viies, Soomes ja Saksamaal esimene, Türgi lõpeb katkestamisega aga Wales toob taas esikoha ja Kataloonia teine koht. Kokkuvõttes MAAILMAMEISTER!

 

 

 

FacebookJaga


Portaal on valminud Kohaliku omaalgatuseprogrammi toel
Toetajad:
Kuressaare

Tule meie meeskonda!

Ootame oma meeskonda inimest, kes armastab sporti. Pakume võimalust teha samm spordiajakirjandusse ja hakata portaalis saaremaasport.ee vahendama maakonna sportlaste tegemisi. Väike samm võib viia suureni. Kui oled huvitatud võta ühendust telefonil 56 47 39 60.

Ootame oma meeskonda inimest, kes soovib ja oskab tegeleda reklaamimüügiga. Kui oled huvitatud, siis portaal saaremaasport.ee on just sinu jaoks. Võta ühendust telefonil 56 47 39 60.