main banner
Saaremaa Spordisõber logo




Kohtunik ametis. Irina Mägi

Kohtunik ametis. Irina Mägi

Kihelkonna rahvaralli võistluskalendrisse ei kuulu

Kategooriad: Autosport
Autor: Alver Kivi
12.01.2022
07:53

Kuigi Eesti Autospordi Liidu rahvaralli komitee kinnitas 2022. aasta võistluskalendri on augustis toimuma pidava Saaremaa rahvaralli korraldamine esialgu lahtine.

„Ei julge teha, kuna vahepeal tuleb tegeleda enda tervisega,“ tunnistas peakorraldaja Avo Reimal podcastile Spordikultus antud intervjuus. „On veidi kehvasti ja jätsin praegu otsad lahti, aga kui märtsikuuks selgub, et tervis kannatab teha, siis saame ennast veel äkki kalendrisse panna. Aga täna ütlen, et ei toimu.“

Kihelkonna rahvaralli on kindlasti olnud Eesti üks populaarsemaid ja korraldajad ei saa huvi puuduse üle kurta. „Kui meil juuni algul stardinimekiri avati, siis 150 ekipaaži pani end kirja 18 tunniga,“ märkis Avo Reimal, kelle sõnul püütakse teha head võidusõitu, mis oma korralduselt ei jää alla Saaremaa rallile ning motoks on, et kui teeme, siis ikka hästi.

„Võistlusi saab teha kahte moodi, kas sa teed lihtsalt võistluse või korraldad hea ralli. Head võistlused on olnud Kihelkonnal ja hiidlastel, kes näevad ka korraldamisega palju vaeva. Teised pigem teevad võistluse ära. Tegu võib-olla pisiasjadega ja ma ei tea, kas võistlejad panevad neid üldse tähele, aga meil on nad olemas ja teeme korralikult.“

Korraldamisel tehakse palju koostööd Saaremaa ralli inimestega. Oma meeskonnaga ollakse ka suure ralli pundis, mõlema puhul tehakse sama asja ja hea on paralleele tõmmata. Üks raskeim koht rahvaralli korraldamisel on sobilike radade leidmine.

„Me ei saa ju minna Kaugatomale sõitma,“ rääkis Avo Reimal. „Tegelikult ju isegi saaks ka, aga see on meeletu takistuste vedamine. Pigem tuleb leida rohkem käänulisemaid ja kitsamaid teid.“

Reimali sõnul on muidugi kostnud samas hääli, et rahvarallit sõidetaks ka Kaugatomal, aga seal on turvaprobleem. „Kuna autodel pole turvavarustust, ei ole korvistmeid, sõitjatele ei ole trakse ja puuri, siis ei saa me sinna minna,“ põhjendas ta.

Avo Reimali sõnul on võimalikult ohutu raja ehitamine korraldajatele tõsine ettevõtmine. „Kõik tahaksid kihutada, aga meie peame mõtlema ka selle peale, et kõik jõuaks õhtul ilusti koju,“ selgitas korraldaja, lisades, et rahvaralli ettevalmistus on keerulisem ja ajamahukam, kui suur ralli.

„Peab mõtlema kuhu ja kuidas takistusi panna, sest spetsiaalne rada on ainult Orikülas, kus rahvaralliautod sõidavad täna kiiremini kui 13 aastat tagasi rallimehed. Võistlus on ohtlik ja viime õnnetuste võimaluse miinimumi. Aga igal võistlusel keegi ikka mingi koha leiab ja kui läheb vaja juba kiirabi on see väga halb.“

„Eesmärk on ehitada rada nii, et kiirused suureks ei lähe ja keskmiselt on pikkuseks 3 km,“ lausus ta. „Suur huvi on mandri sõitjatel ja kõik tahavad tulla, sest võistlus on hästi korraldatud ja kui tahad karikavõistlustel osaleda, siis tuleb etapid kõik ära sõita, et oma punktid kätte saada.“

Mullu juulis sõidetud Kihelkonna rahvarallil võisteldi 9 võistlusklassis, läbiti 11 kiiruskatset ning 144 registreerinud ekipaažist lõpetas 91.

 

FacebookJaga


Portaal on valminud Kohaliku omaalgatuseprogrammi toel
Toetajad:
Kuressaare

Tule meie meeskonda!

Ootame oma meeskonda inimest, kes armastab sporti. Pakume võimalust teha samm spordiajakirjandusse ja hakata portaalis saaremaasport.ee vahendama maakonna sportlaste tegemisi. Väike samm võib viia suureni. Kui oled huvitatud võta ühendust telefonil 56 47 39 60.

Ootame oma meeskonda inimest, kes soovib ja oskab tegeleda reklaamimüügiga. Kui oled huvitatud, siis portaal saaremaasport.ee on just sinu jaoks. Võta ühendust telefonil 56 47 39 60.