Reede õhtul anti Auriga keskuse esisel platsil start järjekorras 52.Saaremaa rallile. Eesti autoralli meistrivõistluste ja Estonian R2 Challenge hooaja viimasele etapile, said stardi 156 võistluspaari, seitsmest riigist.
Võistluse avapäeval sõideti kolm vihmamärga ja libedat kiiruskatset ning läbiti 22,57 katsekilomeetrit.
Kõigil kolmel reedesel võistluskatsel ei leidunud vastast võistluspaarile nr.2 Georg Gross – Raigo Mõlder (Ford Fiesta WRC), kes lõpetasid Saaremaa ralli avapäeva kindlate liidritena.
„Selge on see, et homme midagi lihtsamat ei oota. Vaatame, ehk ei saja nii palju, et oleks katsete vahel mugavam olla,“ võttis Gross Kuressaare linnakate finišis avapäeva kokku.
Kui Gross – Mõlder lõpetasid reedese võistluspäeva kindlate liidritena, siis heitlus teisele kohale käis kolme võistluspaari vahel, kellest päeva lõpuks olid parimad Saaremaa oma mehed Ken Torn – Kauri Pannas. Kui Torn – Pannas jäävad reede järel liidritest maha 31,4 sekundiga, siis Saaremaal uue Škoda Fabia R5 Evo autoga sõitvad Raul Jeets – Andrus Toom, kaotavad kolme sõidetud kiiruskatse järel Torn – Pannasele vaid 1,5 sekundiga. Avapäeva lõpetasid neljandana Saaremaal karjääri esimest ühist rallit 4WD autoga sõitvad Roland Poom – Ken Järveoja. Need kolm R5 autodel sõitvad võistluspaari moodustavad avapäeva järel ka EMV2 (4WD – N4,R5) klassi esikolmiku.
Kui EMV2 klassis mahub esikolmik 11,6 sekundi sisse, siis EMV1 ehk absoluutarvestuses hoiavad Gross – Mõlderi järel teist kohta Roland Murakas – Kalle Adler (Ford Fiesta Proto), kes jäävad liidritest maha 57,8 sekundiga. Kolmandad on leedukad Martynas Samsonas – Ervinas Snitkas (Ford Fiesta N5), kaotades minuti ja 12 sekundiga.
Vaatamata avakatsel tekkinud turboprobleemist lõpetasid reedese võistluspäeva EMV3 (2WD – R2,R1,A6) klassi ja Estonian Junior Challenge arvestuse liidritena Robert Virves – Sander Pruul (Ford Fiesta R2T). Nende edu enne laupäevaseid katseid on soomlaste Lauri Joona – Markus Määtänen (Ford Fiesta R2T) ees 1,1 ja Kaspar Kasari – Hannes Kuusmaa (Ford Fiesta R2T) ees 14,6 sekundit.
EMV4 klassi (4WD – E12) lõpetasid Saaremaa ralli avapäeval liidrina Edijs Bergmanis – Edgars Grins (Mitsubishi Lancer Evo IX). Tänavuse hooaja meistrite edu enne laupäevaseid katseid on kaasmaalaste Krišjānis Zintis Putniņš – Mārtiņš Puriņš (Mitsubishi Lancer Evo VIII) ees 1,8 ja soomlaste Mika Rampanen – Kari Kallio (Subaru Impreza WRX STi) ees 12,4 sekundit.
EMV5 ( 2WD – E9) klassi avapäeva parimad olid Kristen Kelement – Tanel Kasesalu (Citroen C2). Eestlastele kaotavad põhjanaabrid Petteri Salminen – Antti Linnaketo (Volvo 242) 7,5 ja Teemu Kiiski – Sami Jokioinen (Ford Fiesta) 31,1 sekundiga.
EMV6 (2WD – R3,A7,N3,E10) klassis olid reedese päeva parimad Tomi Tukiainen – Mikko Pohjanharju (VW Golf IV Kit Car). Nende edu tänavuste meistrite Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R) ees on 17,2 ja David Sultanjants – Siim Oja (Citroen DS3 R3T) ees 36,8 sekundit.
EMV7 (2WD – E11 RWD) klassis, kus veel tänavuse meistritiitli eest võitlus käimas, juhivad avapäeva järel Marko Ringenberg – Allar Heina (BMW M3). Eestlaste edu leedukate Justas Tamašauskas – Vaidas Šmigelskas (BMW M3 Compact) on 5,5 ja enne Saaremaad EMV7 klassi juhtinud Raiko Aru – Veiko Kullamäe (BMW M3) ees 23,8 sekundit.
Avapäeva kõige põnevama etenduse pakkusid EMV8 ehk veoautode arvestuse võistlejad. Reede lõpetasid liidrina Meelis Hirsnik – Kaido Oru (GAZ 52), kelle edu Raik-Karl Aarma – Alo Vahtmäe (GAZ 51) ees on vaid 0,6 sekundit. Liidritest 9,5 sekundi kaugusele jäävad Rainer Tuberik – Raido Vetesina (GAZ 51).
Laupäeval, 12. oktoobril sõidetakse Saaremaa rallil kümme kiiruskatset, mille hulgas ka Saaremaa ralli klassikud Kaugatoma, mis tänavu kannab nime Salme, ja Undva, mille nimeks Kurevere. 2019.aasta Saaremaa ralli kavas on üle aastate tagasi Oriküla paarisraja katse, mida pole selle võistluse ralli raames sõidetud alates aastast 2008. Kui möödunud aastal oli uue katsena kavas Metsküla, siis tänavusel rallil sõidetakse uue katsena Kehila. Selle 5,17 km pikkuse katse teine läbimine lõpetab tänavuse Saaremaa ralli ning on ühtlasi ka hooaja viimaseks punktikatseks. Ühtekokku läbitakse kahe päeva jooksul 13 kiiruskatset ja 117,23 katsekilomeetrit.
Laupäevasele võistluspäevale stardivad TOP10 autot pööratud järjestuses.