main banner
Saaremaa Spordisõber logo




Võitjad poodiumil. Ray Põder

Võitjad poodiumil. Ray Põder

Saaremaa ralli võitsid Siim Plangi – Marek Sarapuu

Kategooriad: Autosport
Autor: Alver Kivi
08.10.2016
21:09

EAL Eesti autoralli meistrivõistluste viimane etapp ja FIA Balti ralli karikavõistluste neljas etapp, Silveston 49. Saaremaa ralli jätkus laupäeval seitsme kiiruskatsega, kogupikkuses 98,96km.

Reedese võistluspäeva järel juhtisid rallit Kaspar Koitla – Andres Ots (Škoda Fabia R5), kelle edu Siim Plangi – Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo X) ees oli 11,8 ja Miko Niinemäe – Martin Valteri (Škoda Fabia R5) ees 19,1 sekundit.

Laupäeva esimese kiiruskatsena sõideti 12,49km pikkune Pidula katse, mille võidu võtsid ralli liidrid Koitla – Ots, kes suurendasid Plangi – Sarapuu ees edu 15,7 sekundile.

Kahjuks aga lõppes Kaspar Koitla – Andres Otsa tee järgenvana sõidetud Pidula katsel, kui nad väljasõidu tõttu rajaäärde jäid.

„Kiires paremkurvis sai vasak esirehv kivilt lõike, millele järgnes parem kurv, kuid auto enam sinna korralikult ei keeranud ning vajus teelt välja ja kergelt vastu puud. Autoga oleks saanud mootori osas edasi sõita, kuid kahjuks oli õõts kõver ning jätkamine polnud võimalik,“ sõnas Koitla peale suurepäraselt alanud ralli lõppu.

Päeva esimesse hooldusesse tuli liidrina Pidula katse võitja Plangi, kes edestas Rainer Ausi – Simo Koskineni (Mitsubishi Lancer Evo IX) 28,4 ja Niinemäe – Valterit 41,9 sekundiga.

Peale hoolduspausi jätkus võistlus ralli pikima Undva kiiruskatse esimese läbimisega. Katsevõidu võtsid tänavused absoluutarvestuse ja klassi N4 meistrid Egon Kaur – Silver Simm (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes aga reede õhtul hooldusalasse sisse sõitmisel reeglite vastu eksisid ning tänu saadud viie minutilisele karistusele enam kõrgetele kohtadele ei heidelnud. Kaurist 6 sekundi kaugusele jäi Plangi ning katse kolmas oli Aus, kes jäi Mitsubishil sõitvast konkurendist maha 12 sekundiga.

Järgnevana sõidetud Vahva ehk Leedri katse võitis samuti Kaur, kes sel korral edestas Plangit 0,2 ja Niinemäed 0,8 sekundiga. Kuna katsel kaotas rehvipurunemise tõttu 27,6 sekundit Aus, siis vahetasid üldarvestuses Niinemäe ja Aus omavahel kohad.

Undva katse teisel läbimisel näitasid parimat aega 2015.aasta absoluutarvestuse ja klassi N4 Eesti meistrid Siim Plangi – Marek Sarapuu, kes edestasid 1,4 sekundiga eelmisel katsel palju aega kaotanud Aus – Koskineni ning 2,1 sekundiga Niinemäe – Valterit.

Koimla katse parim aeg läks Saaremaa oma meestele Timmu Kõrgele – Kaido Kaubile (Ford Fiesta R5), kes selle tulemusega võtsid endale ka kolm punktikatse lisapunkti. Vaid 0,1 sekundi kaugusele Sar-Tech Motorsport sõitjatest jäid Niinemäe – Valter ja katse kolmandad olid Aus – Koskinen, kes kaotasid katsevõitjatele 0,7 sekundiga.

Ralli viimase katsena sõideti Saaremaa ralli klassik Kaugatoma, mille võidu võtsid Saaremaal neljaveolise autoga debüüdi teinud Miko Niinemäe – Martin Valter.  Identse 2,2 sekundilise kaotusega jäid tänavustest EMV3 klassi meistritest maha Rainer Aus ja Timmu Kõrge.

Katse lõpetasid neljanda ajaga Siim Plangi – Marek Sarapuu , kellele aga piisas sellest, et kindlustada endile Silveston 49.Saaremaa ralli võit. Lisaks  ralli üldvõidule kuulus tänavu esimest Eesti meistrivõistluste etappi sõitnud meestele ka klassi N4 võit.

„Sisemiselt on tuju laes ja täpselt see oli meil veel riiulist puudu ning selle järgi me salaja tulime. Ülesanne oli raske, a saime hakkama. Kui Kaspar poleks teele jäänud, siis puhta kiirusega poleks ma talle vastu saanud, sest ta kasutas R5 eelise hästi ära. Kahjuks lõppes ta võistlus peale head algust nii nagu lõppes. Tegelikult oli mul hoolimata Egoni trahvile ka heitlus temaga, sest soovisin teda edestada ja see võit poleks muidu olnud nii täiuslik,“ sõnas Plangi enne Saaremaa ralli finišipoodiumile sõitmist.

Absoluutarvestuse suurepärane teine koht kuulus Miko Niinemäele – Martin Valterile, kes jäid Plangi – Sarapuust maha 54,7 sekundiga.

„Naeratus ei kao näolt ja tunne on ülev. Kindlasti me tegime selliseid naljakaid ja amatöörlike vigu, mida rajaäärest oli veider vaadata, a lõpuks oli enamvähem käpas, a mitte päris veel see mida tahaks. Ise otsisin veel kohati pidurdusmaid ja Martin arvas paaris kurvis, et selle autoga läheb samapalju aega kurvist väljumiseks, kui R2-ga, kuid muus osas meie koostöö klappis väga hästi,“ võttis suu naerul absoluutarvestuse teise kohaga lõpetanud Niinemäe ralli kokku.

Saaremaa ralli kolmanda ja klassi N4 teise koha võtsid Rainer Aus – Simo Koskinen, kes kaotasid ralli üldvõitjatele 1:02,1.

„Eks ta väike kingitus oli Leedri katsel Mikole, kui meil rehv läks. Katse lõpus tundus, et siin all pole küll enam midagi, sest auto ei tahtnud kuidagi keerata, a saime ikka rehvi vahetatud ja jätkata. Püüda oli juba raske, sest Miko oli ka juba autoga sina peale saanud ja harjunud ning nii see seekord läks,“  võttis Aus hooaja viimase koduse võistluse kokku.

Plangi, Aus järel said klassi N4 kolmanda koha Sergei Remennik – Mark Rozin (Mitsubishi Lancer Evo X), kes jäid klassi võitjatest maha 5:04,8. Avapäeval ajatrahvi tõttu ralli- ja klassivõidu osas lootused kaotanud Egon Kaur- Silver Simm (Mitsubishi Lancer Evo IX) katkestasid ralli väljasõidu tõttu Undva katse teisel läbimisel.

 

Share


Portaal on valminud Kohaliku omaalgatuseprogrammi toel
Toetajad:
Kuressaare

Tule meie meeskonda!

Ootame oma meeskonda inimest, kes armastab sporti. Pakume võimalust teha samm spordiajakirjandusse ja hakata portaalis saaremaasport.ee vahendama maakonna sportlaste tegemisi. Väike samm võib viia suureni. Kui oled huvitatud võta ühendust telefonil 56 47 39 60.

Ootame oma meeskonda inimest, kes soovib ja oskab tegeleda reklaamimüügiga. Kui oled huvitatud, siis portaal saaremaasport.ee on just sinu jaoks. Võta ühendust telefonil 56 47 39 60.