Rasmus Uustulnd peab pärast katset veidi aru. Alver Kivi
Nasvalt pärilt rallisõitja Rasmus Uustulnd unistab nagu iga noor roolikeeraja sõitmisest mõnel WRC- rallil, kuid ta jääb hetkel kahe jalaga maapeale ja annab endale aru, et selleks on vaja paljude soodsate asjaolude kokkulangemist ja eelarve tuleb saada tunduvalt suuremaks.
Käesolev hooaeg ei ole kulgenud erinevatel põhjustel loodetud radapidi, kuid see ei ole sõitja motivatsiooni vähendanud ja tahtmine tugevaid tulemusi näidata on jätkuvalt suur. Kuna eelarve on piiratud, siis järgmise hooaja plaanide kohta ei oska ta veel midagi kindlalt õelda.
See hooaeg on sul olnud suhteliselt palju ebaõnne. Kuidas senise aasta kokku võtad ja kas jääd erinevatel rallidel näidatud kiirusega rahule?
Aasta alguses olid tõesti suuremad ootused ja lootused just tulemuste osas. Tavaliselt on mulle talverallid alati meeldinud, kuid see hooaeg jäid meie esitused väga kesiseks. Hiljem analüüsisin oma pardakaamera salvestisi ning aiman, kuhu sekundid kadusid ja milliseid asju tulevastel talverallidel teisiti teha.
Mai lõpus toimus Harju Ralli, kus oli võimalus teha hea tulemus. Ilmselt oli pikast pausist tingituna tahtmine liiga suur ning pingutasin ise üle, kuna sõiduvigu oli jube palju. Tagatipuks üldse katkestasime viimasel katsel tehnilise vea tõttu.
Hiljuti osalesime ka Lõuna-Eesti teedel peetaval Rally Estonial, mis kuulub Euroopa meistrivõistluste arvestusse. Seega oli tegemist väga tasemel üritusega ning konkurentski oli väga tihe. Otsustasime osaleda, kuna nii mastaapse ralli kogemus varasemalt puudus.
Enne rallit tegelikult juba aimasime, et R2 autode seas me võidu peale sõita ei suuda. Tehnika areneb pidevalt ning meie Ford Fiesta ei ole enam nii konkurentsivõimeline võrreldes uuemate autodega. Seega võtsime eesmärgiks ralli lõpuni tulla ja olla kiirem kui teised konkurendid, kes samuti Ford Fiestaga sõitsid. Kui seitsmendal kiiruskatsel toimunud intsident välja jätta, siis tegelikult said eesmärgid täidetud ning rallit võib lugeda kordaläinuks. Kokkuvõtvalt on senine hooaeg kulgenud üle kivide ja kändude. Sellegipoolest pingutame edasi ning pool hooaega on alles ees.
Tänavuse hooaja edasine programm. Kus võistlustel on plaanis veel osaleda ja millised on eesmärgid?
Kindlasti sõidame kaasa kõik järelejäänud Eesti meistrivõistluste etapid. Kõik muu on hetkel veel lahtine ning nagu rallispordis ikka, sõltub palju rahalistest võimalustest. Meil on mõned huvitavad mõtted, kuid need on hetkel veel idee tasandil. Eesmärk on alati sama, võimalikult väikese ajakuluga finišisse jõuda.
Hinda enda arengut rallisõitjana aastate vältel. Kui hästi sa oled erinevate rallidega saadud kogemused suutnud enda kasuks pöörata?
Ütlen ausalt, et sisevideosid oma esimestest rallidest küll kellelegi näidata ei julge. Üsna piinlik hakkaks. Vähemalt enda arvates meenutab praegune olukord natuke rohkem juba rallisõitu. Nagu professionaalsed rallisõitjadki öelnud on, et rallispordis mängivad kogemused väga suurt rolli. Iga võistlusega saan targemaks ning õpin midagi uut, mida teistmoodi ja paremini teha.
Mismoodi elad üle ebaõnnestusi, mida rallis ikka ette tuleb? On see väga muserdav või annab pigem motivatsiooni juurde järgmisteks rallideks?
Alguses on muidugi muserdav. Mõtlen mitu korda peas läbi, et mis ja miks küll valesti läks. Samas annab see motivatsiooni juurde, et järgmine kord paremini esineda ning vigadest peab õppima. Sõidutahe on väga suur ning ebaõnnestumiste tõttu kiivrit varna ei riputa.
Sul on Eesti tippsõitjatega võrreldes suht väike mehaanikute ja taustajõudude tiim. Millisel määral see sinu tulemusi mõjutab?
Tiim ei ole meil tõesti teab mis suur. Ralliauto hooldamise ja võistlusteks ettevalmistamisega tegelen ise ning suureks abiks on hea sõber Hans, kes igapäevaseltki autoremondiga seotud on, kuid õhtupoolikutel oma vabast ajast veel mulle appi tuleb. Võistlustel on lisaks Hansule abis veel kaks sõpra, kuid nemadki teevad seda enda vabast ajast.
Õnneks on kõigil rallispordi vastu suur huvi ning asja tehakse suure põnevusega. Ma ise arvan, et tulemustele mõjub see pigem positiivselt. Pean ise langetama otsused rehvivaliku ja seadistuse osas ning arvan, et läbi selle õpibki kõige rohkem. Tean ja tunnen kõiki detaile oma võistlusauto küljes ning vajadusel suudan võistluse käigus tekkivale probleemile lahenduse leida.
Rallispordis on teatavasti käe soojashoidmiseks ja auto seadistamiseks väga olulised testikilomeetrid.Palju sinul on võimalusi rallide vahepeal testida?
Üldiselt teeme enne igat rallit väikese testi, et näha, kas kõik toimib ning mingigi tunnetus kätte saada. Tihtipeale on nädal enne rallit kuskil rallisprint toimumas ning seegi on hea võimalus testimiseks. Kahjuks on ressurss ning rahalised vahendid üsna piiratud ja seega päris sõidutrenni niipalju teha ei saa, kui vaja oleks.
Kindlasti on sinu üks unistusi sõita kunagi mõnel WRC- rallil. Kui reaalseks hetkel seda võimalust pead?
Tõsi, see on kindlasti üks minu unistustest. Hetkel oma võimalusi hinnata on väga raske. Üldjuhul katsun ikka kahe jalaga maapeal püsida ning mitte pilvedes hõljuda. Rallisõit on väga kallis spordiala ning mida kõrgemale pürgida, seda utoopilisemaks need summad lähevad. See aga ei tähenda, et ma oleks juba käega löönud. Tuleb tööd teha ja vaeva näha, niisama ei juhtu mitte midagi.
Järgmise hooaja kohta ka juba midagi teada on? Jätkad sama autoga?
Hetkel ei oska järgmise aasta kohta mitte midagi öelda. Isegi võistlusauto osas on veel kõik lahtine. Meil on praegust hooaega silmas pidades mõned huvitavad mõtted, mis loodetavasti õnnestub realiseerida. Tahame selle hooaja hea tulemusega ära lõpetada ning siis mõtleme edasi, mida järgmisel aastal saab
Lõpetasid kevadel keskkooli. Kuhu edasi õppima siirdud?
Sügisest asun õppima Tallinna Tehnikaülikooli. Erialaks tootearendus ja tootmistehnika.
Lõpetuseks tänab Rasmus Uustulnd kõiki põidlahoidjaid ja toetajaid ja lisab, et tore on näha, kuidas tema tegemistele kaasa elatakse! See annab neile jõudu ja indu juurde edaspidiseks.
Karli Saar
Ootame oma meeskonda inimest, kes armastab sporti. Pakume võimalust teha samm spordiajakirjandusse ja hakata portaalis saaremaasport.ee vahendama maakonna sportlaste tegemisi. Väike samm võib viia suureni. Kui oled huvitatud võta ühendust telefonil 56 47 39 60.
Ootame oma meeskonda inimest, kes soovib ja oskab tegeleda reklaamimüügiga. Kui oled huvitatud, siis portaal saaremaasport.ee on just sinu jaoks. Võta ühendust telefonil 56 47 39 60.