main banner
Saaremaa Spordisõber logo




Ott Tänak Portugalis. Timo Anis

Ott Tänak Portugalis. Timo Anis

Urmo Aava: Tänaku kiirus on juba liiga hea, stabiilsus analüüsi koht

Kategooriad: Autosport
Autor: Alver Kivi
06.04.2014
16:55

 Endine tipprallisõitja Urmo Aava, kes Ott Tänakuga pärast Portugali ralli katkestamist põgusalt vestelnud, teadis rääkida, et Tänaku autot kimbutasid enne avariid ka tehnilised probeelmid, vahendab Delfi Sport.

Urmo Aava möönis, et Tänakut ootab ees tõsine analüüs. “Hoidsin ralli algusest saati hinge kinni. Sõideti ülimalt kiire hooga, seal ei olegi midagi öelda. Sõideti absoluutses maailma tipus. Fakt on see, et mingeid avariisid polnud plaanitud, aga see juhtus. Siin ei ole mõtet nutta, miks nii või naa läks. See, miks asjad nii läksid, nõuavad tiimi poolt pikemat analüüsimist: täielikku legendi analüüsi, videote analüüsi, ka seda analüüsi, kui palju oli sel hetkel väsimust,” arutles Aava.

Tänak andis nii Rootsis kui ka sel nädalavahetusel Portugalis korduvalt mõista, et koostöö kaardilugeja Raigo Mõlderiga vajab veel kõvasti parandamist. Kas võis üheks vea põhjustajaks olla legendi hiljaks jäämine?

“Ma ei ole seda küll kuulnud. Sellised õnnetused on kinni väga väikestes detailides. Kui seal keegi teeb väga suure vea või jääb hiljaks, siis juhtuvad palju tõsisemad asjad. Siis ei saagi sellise hooga sõita nagu nemad seal poolteist päeva tegid. Nii palju olen ma Otiga rääkida saanud, et autol olid väikesed tehnilised probleemid: tagumine stabilisaator oli katki ja auto oli siuke vedel. Kindlasti oli see segav faktor, aga täna on ülimalt keeruline öelda, millest see õnnetus juhtus,” sõnas Aava, kes möönis siiski, et Mõlderil, kes sisuliselt Eesti meistrivõistlustelt kohe tippsarja sukeldus, on veel palju õppida.

“On ilmselge, et see kooslus seal autos vajab veel kokku töötamist. Mehed sõidavad MM-il alles kolmandat rallit koos. Raigo poolt vaadates on see kindlasti väga raske. Raigo on küll väga töökas ja andekas vend, aga lihtsalt pidi kohe maailma tipus hakkama saama. See ei ole kummalegi lihtne.”

Rolli võisid mängida ka keerulised rajaolud. Aava teab hästi, kui vahelduvad need Portugalis võivad olla. “Ega need olud lihtsad ei olnud. Enne rallit sadas väga suurtes kogustes vihma taevast alla. Portugalis on see rütm ka kohati suht aeglane ja siis on jälle mingid lõigud, mis on sõidetavad väga kiire hooga ja võrreldavad Soome ja Eestiga. See ongi raske, et tempo muutub. Nii palju kui ma Portugalis olen sõitnud, siis vihmaga muutub ka pidamine väga palju,” lausus Aava.

“Kui võtta Tänaku sõit kiirelt kokku teadmata mingeid tagapõhjasid, siis võib öelda, et kiirus on üle mõistuse hea. Aga eesmärgiks ei olnud kiirus. Kiiruslik pool ongi täna liiga kiiresti sõidetud, stabiilsuse pool on kõva analüüsi koht – siin ei tahaks mingeid hinnanguid anda,” võttis Aava juhtunu kokku.

Share


Portaal on valminud Kohaliku omaalgatuseprogrammi toel
Toetajad:
Kuressaare

Tule meie meeskonda!

Ootame oma meeskonda inimest, kes armastab sporti. Pakume võimalust teha samm spordiajakirjandusse ja hakata portaalis saaremaasport.ee vahendama maakonna sportlaste tegemisi. Väike samm võib viia suureni. Kui oled huvitatud võta ühendust telefonil 56 47 39 60.

Ootame oma meeskonda inimest, kes soovib ja oskab tegeleda reklaamimüügiga. Kui oled huvitatud, siis portaal saaremaasport.ee on just sinu jaoks. Võta ühendust telefonil 56 47 39 60.