Robert Virvese autoralli MM-hooaeg on teist aastat järjest lõppenud Acropolis Rally Kreekaga. Kuid see, kuidas need hooajad on lõppenud, on erinevad. Seekord on optimismiks palju rohkem põhjust.
Tema esimene hooaeg WRC2-s ei läinud plaanipäraselt. Pärast aasta varasemat juunioride WRC meistriks saamise auhinnaraha ära kulutamist oli tema karjäär küsimärgi all. Üheksa kuud möödusid ilma, et Virves oleks rooli keeranud. Lõpuks avanes võimalus Sardiinia rallil – päris viimasel minutil.
„Kui ma õigesti mäletan, oli see viimane päev,“ rääkis Robert Virves DirtFishile, jutustades, kuidas tal õnnestus end lõpuks WRC-nimekirja tagasi saada. „See oli päris pikk aeg. Üritasin hooaega alustada ilmselgelt juba Rootsis, kuid see tundus üsna võimatu, sest Eestist rahastust leida on väga-väga keeruline. Püüdsin leida erinevaid lahendusi, kuid tundus, et see ei tule kunagi väga hästi välja.“
Kuues koht Itaalias oli tugev algus, arvestades seda, kui kaua ta oli ralliauto kokpitist eemal olnud. Kuid Poola oli pöördepunkt: tema esimene WRC2 poodiumikoht. Ta oli võidelnud teise koha eest Oliver Solbergiga, sai eelviimasel etapil rehvi torke ja langes viiendaks ning tõusis seejärel võimsaima etapiga kiireima sõiduga tagasi kolmandaks.
Poola pidi olema tänavu WRC2 tee lõpp. Kuid see tulemus muutis paar ühekordset võimalust tõsise hoo ülesehitamiseks. „Teadsin, et saan hakkama,“ ütles Virves oma poodiumikoha kohta.
„Ja millegipärast tundus see üsna loomulik. Uue autoga, uue meeskonnaga läks väga hästi, kõik sujus. Mul oli hea tugi ja see tundus kindlasti üsna loomulik. Poolas ma ei tundnudki, et nii kaua on autoga sõitmata jäänud. Mul oli lihtsalt hea meel, et me seal olime ja me lihtsalt nautisime seda ja tegime oma asju. Siis tulevad tulemused.“
“Pärast Poola rallit sai Robert Virves peasponsoriga kokkuleppele, et sõidetakse ka Soome rallil. Ja siis tahtis ta väga minna Kreekasse, et mitte ainult kiireid rallisid sõita.
Kreekasse jõudmine oli aga mitmesaja eestlase töö. Rally Estonia direktor Urmo Aava ja spordikommentaator Kalev Kruus algatasid Virvesele Akropoli saamiseks ühisrahastamise.
Potentsiaalne esimene WRC2 võit jäi sekundi kümnendiku kaugusele. Kuid kokkuvõtteds oli see 12 kuu varasema ajaga võrreldes tohutu pööre.
„Kindlasti natuke pettunud olla,“ rääkis Virves. „Aga ma arvan, et see pole suur asi. Tahame alati võita, aga ma ei sõitnud punktide või tiitli nimel. Minu jaoks on olulisem, et saaksin end näidata teistsugusel maastikul kiiretel ja karmidel rallidel. Ja ma näitasin, et suudan igal pool kiiresti sõita. Nii et see on minu jaoks kindlasti kõige olulisem.“
Hea esinemine WRC2-s avab võimaluse astuda üles aste kõrgemal ja Rally1 võib olla Virvese jaoks mitte väga kauge tulevik. Selle aasta alguses lõi WRC Promoter uue skeemi, et anda uustulnukatele võimalus tipptasemel, toetades paljutõotavatele noortele Rally1 istekohti WRC2 ja ERC arvestuses. Mārtiņš Sesks oli esimene kasusaaja võisteldes Poola ja Läti rallil ja on tagasi Tšiilis. Hea uudis Virvesele on see, et tema võib olla järgmine.
WRC promootor vanemdirektor Peter Thul tunnistas hiljuti, et Virves on kindlasti üks nimi selles nimekirjas, kuid hoiatas, et see on väga pikk nimekiri.
Robert Virves on aga pärast WRC2-s saadud tulemusi optimistlik, eriti arvestades Eesti naasmist järgmisel aastal WRC-kalendrisse. „Ma väga loodan,“ ütles Virves. „Ma arvan, et see on väga tore ja õige asi, mida nad praegu Martini ja Samiga teevad. Arvan, et nii tulebki teha, sest muidu tundus, et noortel juhtidel pole võimalust nende autodega sõita.“
Virvese hinnangul näitasid Mārtiņš Sesks ja Sami Pajari oma esimestel rallidel Rally1 autoga väga tugevat tempot, nii et see andis talle kindlasti lisalootust. „Olen näidanud, et suudame WRC2-s väga konkurentsivõimelised olla ja kui saaksin järgmisel aastal teha täishooaja, siis arvan, et selleks ajaks, kui me Rally Estoniale jõuame, oleks väga hea aeg sellesse autosse astuda,“ avaldas ta oma ootuse.
„Loodan väga, et saan järgmisel aastal teha täishooaja. „Ja kindlasti tahan sõita igal võimalikul pinnal, nii et kasutame talve aega mõnel Tarmaci rallil, kui see on võimalik. Ma arvan, et oleme näidanud, et meil on see, mida vaja. Kindlasti puudub meil praegu järjepidevus, kuid see pole suur asi, kui mul pole teiste tippsõitjatega võrreldes nii palju isteaega olnud.“