Laupäeval on Tagavere kandi Salu külas jälle suuremat mootorimürinat kuulda, sest pea 150 harrastajat tuleb kihutama suurele võrride võidusõidule.
Kolmandat korda võistlust korraldav Virgo Roonurm ütles, et Saaremaale tahetakse võistlema tulla, sest siin on eriline õhkkond ja erinevate elualade inimestele direktoritest lihttöölisteni on see mõnus ajaviide. „Eks nii mõnelgi on tekkinud juba sõltuvus oma kuuri alt leitud pill üles putitada ja võidu sõitma hakata,“ märkis a.
Tagaverel Salu külas märgitakse võistluseks põllu peale maha umbes kilomeetri pikkune ring, kus sõidetakse vastavalt võistlusklassile 8 kuni 10 ringi. Võisteldakse üheksas erinevas võistlusklassis ja päeva lõpetab kolme tunni meeskondlik sõit, kus käiakse rajal vaheldumisi.
„Sportlik tase on päris hea,“ tunnistas Virgo Roonurm. „Võitjaid on tavaliselt väga raske ette ennustada, sest tegu on ju ikkagi tehnikaspordiga. Põllu peal pole kiirused teab, mis suured, aga asfaldil ja ringrajal võisteldes saadakse 80 kilomeetrit tunnis kätte.“
Kuigi võrride tootmine jäi suuresti ikkagi nõukogude aega ei näe Virgo Roonurm ohtu, et sääreväristajad saavad lihtsalt otsa, kuna vajalikke tagavaraosi enam ei ole. „Neid on erinevate kuuride all veel päris palju, kuulutustes pakutakse võrre senini müüa ja hakkasin ise Hiinast mootoreid tooma, küll jagub,“ selgitas ta.
„Eks nad on erinevate hindadega ja sõltub millise sõiduvahendi sa endale ise putitad ja millises klassis võistled. Ainuüksi mootor ise võib maksta juba 1000 eurot. See on kallis hobi, aga mootorispordis kindlasti kõige odavam.“
Saaremaa võrrientusiast Kari Reinfeldt läheb küll seda võistlus vaatama ja kolleegidele kaasa elama, kuid ise oma võrri rajale ei lükka. „Mul on natuke paremad masinad, sest mina ajan originaalsust taga ja mul on kõik tehase juppidega,“ põhjendas ta.
„Seal on mehed võrridest ainult raamid alles jätnud, kõik muu on ümber ehitatud ja tegemist on juba omaette tööstusharuga. Riia tehase asja on vähe järele jäänud.“
Kari Reinfeldt tegeleb võrridega juba 90-aastate algusest ning praegu on tal garaažis Riga 7, Delta RMR24, Ukraina raamiga Hiina mootoriga Spirit ja putitamist ootab 1957. aastal Tšehhis toodetud Jawa Stadion. „Mina tegelen võrridega seepärast, et hoida vana tehnikat liikumises ja neid saab ise putitada. Tänapäeva sissepritsega relvi enam kodukeldris korda ei nokitse,“ lausus võrrientusiast.
„Kuna rada on ikkagi põllu peal, siis oma võrre ei raatsi ma sinna lõhkuma minna. Eks ma hoian neid hoolega, sest isegi vihmaga neid välja ei aja. Aga kui sõidan siis ainult kuiva ja päikesepaistelise ilmaga.“