52. Saaremaa rallil kohe liidrirolli haaranud Georg Gross – Raigo Mõlder jäid Ford Fiesta WRC-l kihutades konkurentidele püüdmatuks lõpuni ja sellega sai Georg Grossist Ivar Raidami kõrval teine viiekordne võitja.
“Viiekordne võitja olla on mõnus ja kõik sellised asjad on kihvtid,” rääkis Georg Gross, lisades, et ise võtab ta aasta korraga. Küsimusele kas ka kuues võit on tulemas vastas ralliäss – mine tea, kõik on võimalik.
Georg Grossi ja Raigo Mõlderi võit oli mäekõrgune. Roland Poom – Ken Järveoja jäid neist 13 kiiruskatse kokkuvõttes maha 2.42,7-ga. Raul Jeets – Andrus Toom kaotasid 2.49-ga. Laupäeva teiselt kohalt alustanud Ken Torn-Kauri Pannas sõitsid viiendal katsel rajalt välja ja tabati auto küljega puud.
Georg Gross ütles, et ralli kujunes võistluseks ise endaga. “Eks me algul ei teadnud milliseks see võistlus kujuneb. Hoidsime tempot üleval ja kui oli selge, et kiirus on piisav, siis üritasime seda hoida. Paar mahapööret läks pikaks, aga muidu kõik sujus,” lausus ta.
“Oli väga kihvt ja kartsin libedust algul rohkem, kui see asi väärt oli. Tiim oli auto väga hästi ettevalmistanud, väikesed Oti näpunäited veel enne võistlust ning väga mugav ja nauditav oli sõita.”
„Ilmselgelt ma ei oodanud kohe esimeselt rallilt neljaveolise autoga sellist tulemust, aga eks siin teistel oli ka ebaõnne, kuid tegime ka ise head sõitu ja täpselt selle tempoga, mis vaja. Ralli alguses arvasin, et kui oleme ralli lõpuks TOP5 oleks väga rahul, aga kohe esimesest katsest alustasime enda klassi võiduajaga ja nii need ootused veidi kasvasid. Ralli lõpuks sain juba aru, mis see auto konkreetsetes olukordades teeb. Eks õppimist oli ja on ka edasi selle autoga, kuid siit on hea edasi minna,“ võttis õnnelik Roland Poom Saaremaa ralli kokku.
„Ma arvan, et meie teine koht jäi täna Undva esimesele läbimisele, kus sõiduvea tegime. Ilma selleta oleks meil olnud kuni lõpuni sekund-sekundis sõit. Ega me ei oodanud, et me selle uue autoga hakkame kohe oma klassi esikohale sõitma, aga see oli endale ka positiivne üllatus. Oli tükk tegu, et siin puhtalt sõita, sest testi sai enne rallit vähe teha ja rumalaid vigu tuli sisse. Roland tegi korraliku soorituse ja igati vääris seda kohta meie ees. Kõigest hoolimata olen ma tulemuse üle õnnelik,“ sõnas Raul Jeets ralli lõpupoodiumi eel.
EMV4 (4WD – E12) klassivõidu võtsid Saaremaal tänavused meistrid Edijs Bergmanis – Edgars Grins (Mitsubishi Lancer Evo IX). Viimase katsega tõusid neljaveoliste autode rahvusliku klassi teiseks Aiko Aigro – Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VIII) +2:03,4 ja kolmandaks kukkusid Krišjānis Zintis Putniņš – Mārtiņš Puriņš (Mitsubishi Lancer Evo VIII) +2:10,4.
EMV 5 (2WD – E9) klassi Saaremaa ralli parimad olid Kristen Kelement – Timo Kasesalu (Citroen C2). Kaksikvõidu kindlustasid eestlastele Kermo Laus – Alain Sivous (Nissan Sunny) +2:51,1 ja kolmandad olid soomlased Teemu Kiiski – Sami Jokioinen (Ford Fiesta) +3:11,6. Klassi meistritiitli olid juba enne võistlust kindlustanud, Saaremaal neljandana lõpetanud Klim Baikov – Andrey Kleshchev (VAZ 2105).
EMV6 (2WD – R3,A7,N3,E10) arvestuse hooaja viimase klassivõidu võtsid tänavused meistrid Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R). Eestlastest jäid 31,4 sekundi kaugusele põhjanaabrid Timo Tukiainen – Mikko Pohjanharju (VW Golf IV Kit Car. Klassi kolmas koht David Sultanjants – Siim Ojale (Citroen DS3 R3T) +2:42,8.
Kõige põnevam seis enne Saaremaa rallit oli klassis EMV7 (2WD – E11 RWD), kus meistritiitli eest veel heitlemas kolm võistluspaari. Saaremaa ralli klassivõidu ja tänavuse meistritiitli võitsid Marko Ringenberg – Allar Heina (BMW M3). Nende edu Jarno Kinnunen – Marko Sallinen (BMW M3) oli +2:08,5 ja viimase etapi eel EMV7 klassi juhtinud Raiko Aru – Veiko Kullamäe (BMW M3) ees +2:11,3.
EMV8 (2WD – E13) ehk veoautode arvestuse Saaremaa ralli parimad olid Raik-Karl Aarma -Alo Vahtmäe (GAZ 51A). Nende edu teisena lõpetanud Meelis Hirsnik – Kaido Oru (GAZ 52) ees oli 53,7 sekundit ja Kaido Vilu – Ants Uustalu (GAZ 51) ees +2:16,9
Veoautode klassi tänavuse meistritiitli olid enne Saaremaa rallit juba kindlustanud Taavi Niinemets – Esko Allika (GAZ 51A), kes olid Saaremaal stardis hoopis EMV7 klassi reeglitele vastava BMW M3-ga.